California girl. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu California girl. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

California girl.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Mei 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Yes waarschijnlijk hebben jullie het allang gelezen op Facebook maar ik heb mijn trip verlengd met 3 weken! Een van mijn beste besluiten ever. Ik ga die laatste 3 weken niet meer naar school, daar ben ik ondertussen ook wel een klein beetje klaar mee, maar de eerste week heb ik een kleine "vakantie" en daarna ga ik samen met een klasgenootje en haar vrienden 2 weken rond touren door Californië. Ik weet niet meer precies waar ik allemaal naar toe ga maar sowieso naar de Grand Canyon en Palm Springs. Maar voor dat ik dat allemaal ga doen heb ik nog ruim 3 weken school.

Intussen tijd heb ik al even niks meer geschreven en alweer zoveel gedaan dat dit waarschijnlijk een lang verhaal gaat worden. So take your time.
Zo ben ik een tijdje terug met school een dagje naar San Diego gegaan. Het zou een lange dag worden dus was benieuwd naar wat we allemaal te zien zouden krijgen. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt wist wat er te zien was daar. Eenmaal in San Diego zijn we begonnen bij een soort kermisachtig park. Heel veel eettentjes en bars waar de meeste menukaarten Mexicaanse gerechten bevatten. San Diego ligt ook letterlijk naast Mexico dus dat verbaasde me niet zoveel. Zo zijn we ook in Old Town geweest wat misschien echt een typische "little Mexico" was. Kleurrijk en ook daar lagen alle Mexicaanse souveniertjes die ik in Cozumel ook al tegenkwam.
Na een tijdje zijn we doorgereden naar Balboa park. Dit is een heel groot park met verschillende musea en de dierentuin van San Diego. Ik kon hier wel 100 foto's maken van alleen de gebouwen. Petje af voor degene die ze heeft gebouwd. Alles tot in detail uitgewerkt en na tientallen jaren is het nog steeds prachtig. Omdat we aan een tijdschema zaten gebonden kon ik hier niet de hele dag paraderen. Blijkbaar is er in San Diego genoeg te zien dus gingen na een uurtje ook weer verder. Time flies when you're having fun! Dus de tijd vloog veels te snel voorbij. Om nog een snel de zonsondergang te zien van San Diego reden we door naar de kust. Helaas was het iets minder mooi weer dan verspeld dus een echte zonsondergang konden we niet zien. Wel heb ik wilde zeeleeuwen gespot, vind het toch wel raar om die te zien in het wild naar mijn idee leven die alleen in een dierentuin. Omdat we nog wel een tijdje moesten rijden met de bus gingen we optijd terug. Zodat we niet al te laat thuis waren.

Naast San Diego ben ik ook nog met school walvissen gaan spotten. Omdat ze zeiden dat dit de laatste keer zou zijn vanwege het seizoen had ik besloten de school maar even te laten voor wat het was. Met 25 andere leerlingen zijn we naar de haven van Redondo gereden waar de boot al klaar stond die ons naar de walvissen zou brengen. Het is best een eindje varen naar de walvissen maar ondertussen kwam ik al wilde dolfijnen en zeeleeuwen tegen. Dus ik was al door het dolle heen voordat ik überhaupt een walvis had gezien. Ik was zelfs zo enthousiast dat ik ook niet echt een goede foto heb kunnen maken. Ik heb zelfs geen goede foto van de walvissen. Na een tijdje kwamen we ze in de verte tegen. Eerst een spuit waren (zoals ze dat altijd doen) en daarna doken ze weer onderwater. Omdat ze niet al te vaak boven water kwamen was er dan ook een soort van spanning wanneer ze weer zouden komen. Er stond dan ook een heel leger aan mensen met een fototoestel klaar om de beste foto te kunnen maken. Ik was er dan ook wel weer snel klaar mee dat het foto's maken niet lukte, tijd om terug te gaan dacht ik zo. Op het moment dat de boot omdraaide riep de kapitein om dat de zwarte strook die we zagen in de verte dolfijnen waren. En hoe dichter we bij kwamen des te meer ik er zag. Echt wel meer dan 100 dolfijnen kwamen naar de boot gezwommen door steeds in en uit het water te springen. Dit moment wilde ik natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan en dit was dan ook 'my time to shine'. En omdat foto's maken me niet echt goed af ging, ging ik maar over op filmen. Ik moet zeggen dat mijn filmpje er goed gelukt is, krijg hem helaas niet op facebook dus dat is iets voor thuis.

Omdat het me wel eens leuk leek om een tv-show bij te wonen heb ik heel google afgespeurd om te kijken waar dat nou kon. En waar kan dat nu beter dan bij 'The Voice'? Zo gingen we naar de eerste liveshow van het nieuwe seizoen. Daar stonden we dan. Helemaal vooraan, al zeg ik het zelf de beste plekken om te kunnen staan. Omdat ik helemaal gebroken was van het weekendje San Francisco wilde ik tijd besparen om me vooral niet op te maken. Aangezien ik dacht dat we toch ergens zitplekken hadden ergens in de zaal. Ik bedoel Usher zou het toch niet zien of ik make-up op had ja of nee. WRONG! Tijdens het optreden van Usher en Adam stond hij minstens 10 seconden te zingen en te dansen terwijl hij mij aankeek. En dan duren 10 seconden echt heel heel lang kan ik je vertellen. In mijn achterhoofd wist ik toch wel dat hij mij de volgende dag allang vergeten zou zijn. Ik weet niet of iemand ooit bij een tv-show is geweest maar het is best vermoeiend kan ik je vertellen. Vooral het lange wachten is vervelend. De show duurt 2 uur en en we hebben wel 5 uur gewacht totdat het eindelijk zou beginnen. En ook in Amerika is reclame iets wat ze iedere 5 minuten uitzenden. Zo was het na ieder optreden weer tijd voor een reclame. Maar des al niet te min was het een top dag! Usher, jij bent bij deze mijn future husband! En Adam sorry maar met arrogantie maak geen nieuwe fans in ieder geval niet mij.

Over beroemde mensen gesproken, afgelopen week was er in de Victoria's secret een kleine meet & greet met Adriana Lima en Behati Prinsloo. Ik loop hier iets minder warm voor dan voor Usher maar dit aanbod wilde ik natuurlijk niet missen. Zo zijn we na school in een auto vol meisjes naar Beverly Hills gereden om daar een glimp van ze op te kunnen vangen. Omdat we, heel fijn, school tot half 6 hadden waren we pas rond kwart voor 7 daar. Het was schijnbaar zo druk dat we niet meer in de rij mochten staan voor een foto. Totaal teleurgesteld gingen we dan toch maar de winkel in. Daar vertelde ze ons dat als je voor 75 dollar iets kocht een "vip" ticket kreeg waardoor je korter in de rij stond. Nadat iedereen, oké behalve ik nadat ik constant bleef herhalen in mijn hoofd dat ik toch écht niks nodig had, als een dolle wat had gekocht voor 75 dollar stonden we in de "vip" rij. Dit was mijn moment om opnieuw te "shinen". Ik had ondertussen wel geleerd dat ik bij dit soort dingen beter make-up kon dragen. Daar stond ik dan tussen ze in krampachtig te lachen omdat het stiekem toch wel een beetje spannend was. Vooral toen ze tegen mijn begonnen te praten kon ik er nog net good uitkramen. KLIK en daar was de foto. Helaas heb ik, naar mijn mening, betere foto's van mezelf maar goed deze is dan wel met topmodel Adriana Lima.

Liefs,

  • 17 Mei 2013 - 08:28

    Melissa:

    Super Ljies!
    Nog heel veel plezier de komende tijd.
    Geniet er lekker van!!!

    Liefs


  • 17 Mei 2013 - 13:05

    Moeders:

    Liesje, is weer leuk je belevenissen te lezen. Het meeste had je al verteld, maar zo'n heel verhaal op papier is toch wel 'wow'.
    Snap goed dat je het erg naar je zin hebt. En die roadtrip gaat het helemáál worden! Geniet er nog maar met volle teugen van. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 23323

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: