What happens in Vegas, stays in... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu What happens in Vegas, stays in... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas, stays in...

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Mei 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Op mijn to do list stond helemaal bovenaan Las Vegas. Ik kon dus ook niet wachten totdat ik mijn koffertje weer in mocht gaan pakken om hier naar toe te gaan.

Na een lange busreis (na 9 uur in de bus te hebben gezeten) waren we dan eindelijk gearriveerd in Las Vegas! Moet wel gelijk zeggen 1x nooit meer zo'n lange busreis. De wel bekende "wow's en wauw's" werden dan ook meteen gemaakt toen we richting het hotel reden. Omdat we zo lang over de busreis hadden gedaan hadden na aankomst een klein uur de tijd om de kamer te zoeken en ons klaar te maken voor de bustour door de strip. Ik kan je vooraf al vertellen dat dat echt te weinig tijd is.
Na snel opgefrist te zijn en gekleed in mijn uitbundig jurkje kwam ik beneden aan waar de rest al stond te wachten gehuld in een trui, spijkerbroek en slippers. Excuse me? Maar we zijn toch echt in Las Vegas, what were they thinking? Als er een award te winnen was met wie het meest overdressed was had ik met vlag en wimpel sowieso gewonnen.

De groep was zo groot dat we in tweeën werden gesplitst voor de tour. De ene groep was underage en de andere groep was iedereen 21 jaar of ouder. Omdat ik samen met Magalie was en ze nog geen 21 is ging ik met haar mee met de eerste groep. Voordat we begonnen aan de tour hielden we een kleine stop bij een liquor store zodat er drank kon worden gekocht. Because there ain't no party like an alcoholic party, toch? Nadat iedereen voorzien was van zijn biertje, wijntje of wodkaatje kon de tour eindelijk beginnen. Al gauw had ik geen oog meer voor de strip en was er al een klein feestje aan de gang in onze partybus. Na een toeristische stop bij het las Vegas bord was feest al snel over daarna. We moesten namelijk terug naar het hotel zodat de 2e groep ook nog kon. Omdat we zo gezellig waren mochten we ook nog mee met de 2e groep. Gelukkig had hier iedereen wel de dresscode van Las Vegas begrepen en was ik niet meer de enige gehuld in een jurkje. Het ging er hier nog "heftiger" aan toe dan de eerste bus, zo heftig dat iemand denk ik was vergeten dat drinken op een lege maag niet zo'n heel strak plan is. Wat een partypooper. We keerde dan ook gauw om toen hij was verlost van zijn misselijkheid.

De volgende dag hadden we een druk programma dus besloten we maar naar bed te gaan zodat we fris waren voor morgen.

Vandaag hadden we een walking tour door Las Vegas. Voordat we begonnen duurde het al een eeuwigheid voordat we überhaupt buiten waren. Volgens mij zijn alle hotels met elkaar verbonden zodat je binnendoor kan gaan. Onderweg kwamen we wel 100 gokkasten tegen en super veel kleine restaurants en winkeltjes. Eenmaal buiten hebben we een treintje genomen om naar de andere hotels te gaan. We stapten uit bij het Bellagio. Dit is het hotel met de enorme fontein show aan de voorkant van het hotel. Prachtig hotel met wederom de gokkasten en de kleine winkeltjes. Bij het volgende hotel kwamen we in het hotel van "The hangover". Mijn god dit hotel is zo groot ik denk dat daar wel een heel dorp in kan gaan wonen als ze willen. Ik denk dat de hotel gasten van dat hotel niet meer het hotel uitkomen. Zo'n groot winkelcentra zit er binnenin dat je daar wel prima heel wat uurtjes kan vermaken mits je over je groot winkelbudget beschikt. Louis Vuitton, Jimmy Choo, Dolce & Gabbana en al die andere dure merken hebben allemaal een plekje in het winkelcentra. Niet echt voor mij weggelegd dus tenzij ik de jackpot win in één van de gokkasten.

Nadat de tour was afgelopen mochten we zelf Las Vegas gaan verkennen. Maar voordat we dat konden gaan doen moesten we eerst zorgen dat we het hotel uitkwamen. Wat mij betreft mogen ze toch wel iets duidelijker zijn in de 'exit' bordjes. Toen we eenmaal de uitgang hadden gevonden was ik er ook wel een klein beetje klaar mee. Is toch best vermoeiend zo'n walking tour. Alles is mooi en foto waardig, dus je bent zo druk bezig met alles vast leggen dat het niet echt vordert zo'n tour. We besloten om gauw even ergens te lunchen en de rest voor vanavond de bewaren zodat we ook de show konden zien van het bellagio.

Na een beetje opgefrist en uitgerust te zijn besloten we ons te wagen aan poging nummer 2. Het was immers donker geworden en nu ziet Las Vegas er toch net een stukje mooier uit met al die lichtjes. Ik en mijn camera waren die avond ook 1. Ik heb denk ik overal wel minstens 10 foto's gemaakt zodat ik sowieso een goede had. En het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf! Na al mijn foto inspanning besloten we maar een hapje te gaan eten in oui oui Paris! We hebben een uur gewacht op ons tafeltje maar het was het wachten waard. Eerste rang bij de fontein show en heerlijk eten. Ik wenste op dat moment dan ook niet echt veel meer. Misschien mijn bed, na al dat geslenter was ik toch echt gesloopt. Ik had nog goede voornemens gemaakt om een dansje te wagen maar de pijn in mijn voeten gaven toch de doorslag om dat dansje te bewaren voor een volgende keer. Heb dus bij deze ook besloten sowieso een keer terug te gaan. Las Vegas in 1,5 dag is toch echt te kort. We gingen namelijk de volgende dag om 10 uur alweer richting Redondo Beach. Het feest was dus over voor ons. Gelukkig werden we op de terug weg nog een klein beetje getroost met een pauze in een outlet mall. Ik moest me letterlijk inhouden om niet alles leeg te kopen. Maar door hardop te zeggen dat ik het echt niet nodig had was het nog wel te doen. Wat ook hielp was dat ze ons maar 1,5 uur hadden gegeven om ons uit te leven. Voor iemand zoals ik is dat echt net te weinig om los te gaan.

Las Vegas, see you soon!

Liefs,

  • 02 Mei 2013 - 06:14

    M@u:

    Gaaf te lezen hoe jij Vegas beleeft. Robin is d'r 3jr terug geweest. Kwam ook dagen tekort.
    Je schrijft leuk. Grappig mee te genieten van je avonturen. Have funn :) xx

  • 02 Mei 2013 - 06:35

    Moeders:

    Leuk je weer te lezen! Kan nog net voor ik het vliegtuig in stap. Geniet er maar lekker van. En die roadtrip… zeker doen! Dikke knuffel en kus.

  • 02 Mei 2013 - 06:35

    Moeders:

    Leuk je weer te lezen! Kan nog net voor ik het vliegtuig in stap. Geniet er maar lekker van. En die roadtrip… zeker doen! Dikke knuffel en kus.

  • 05 Mei 2013 - 18:23

    Lilian:

    Hey Lisa,

    Wat een leuke reisverslagen zeg, echt heel cool wat je daar allemaal doet!!
    In een van je eerdere verslagen schrijf je dat je hoopt hier mensen mee te inspireren, nou dat is zekerrrrr gelukt! Het klinkt echt heel leuk. (Heb btw al je verslagen gelezen).
    Nu vraag jij je vast af wie ik ben... Lilian, vriendin van Julia... uit Eindhoven.. als je me nog kent?.. Kwam vroeger veel bij Julia logeren..
    Nou echt heel leuk dit allemaal! Heb al op de site van EF gekeken want door jou wil ik zelf ook wel gaan.. =D haha.

    Veel plezier nog de komende tijd..

    Groetjes, Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 3375
Totaal aantal bezoekers 23392

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: