Mexico, mexihiiiiiicoooooooo - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu Mexico, mexihiiiiiicoooooooo - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

Mexico, mexihiiiiiicoooooooo

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Februari 2013 | Mexico, Mexico-stad

Na anderhalve dag rond gevaren op de boot was onze eerste stop daar, eiland Cozumel. Omdat de excursies van de cruise erg duur zijn, zijn we naar een taxi bedrijf gegaan die ons een tour gaf door het eiland. Hij bracht ons eerst naar het "stadje". Met een paar toeristische winkeltjes was het niet echt heel spectaculair. Dus na de nodige foto's reden we al gauw door naar onze volgende stop; de 'Peepee station'. Nee de naam heeft niks te maken met wat ze er verkopen. Hier wordt namelijk het proces uitgelegd van plant tot tequila. Bij tequila moet ik meteen denken aan het shotje in combinatie met zout en citroen. Lekker snel dronken en een heerlijke kater na de volgende dag. Ook hier stonden er verschillende shotjes tequila klaar om te proeven. Nee hier dank ik je vriendelijk voor. Helaas voor mij werd dat niet in dank afgenomen. Met een, zacht uitgedrukt, boze blik werd ik aangestaard door onze "tour guide". Hij kon niet begrijpen waarom ik dit heerlijke drankje liet staan. Omdat ik uiteindelijk niet als een loser over wilde komen dronk ik het plastic bekertje, na er eerst goed aan geroken te hebben, in één teug leeg. Eenmaal het doorgeslikt te hebben begon mijn maag te draaien en werd ik spontaan misselijk. Nee één shotje om 10 uur 's morgens was meer dan genoeg. Hier dacht alleen de tourguide anders over. En daar stond het volgende shotje alweer klaar. Myrthe kan blijkbaar iets meer hebben dan ik en nam het tweede, derde en vierde shotje. De verschillende tequila's kwamen voorbij en bij de vijfde paste ze ook vriendelijk. En weer was meneer niet blij. Na een kleine fooi zijn we dan ook maar snel gegaan. Myrthe half dronken en ik nog lichtelijk misselijk. Het werd namelijk ook weer tijd voor onze volgende stop; de Maya's. Althans de gebouwen die de maya's hebben gebouwd. Ergens ver in de bossen was het daar een mooi stuk land met verschillende overblijfselen van een dorpje. De maya's waren nergens meer te bekennen, maar de leguanen vonden dit blijkbaar een mooie plek om te verblijven. Overal kwamen de beesten ineens te voorschijn. Leuk gezicht, zolang ze maar op afstand blijven. Nadat we ook hier weer de nodige toeristische foto's hebben gemaakt moesten we weer verder. We reden verder naar de oostkust van Cozumel. Hier kwamen we verschillende strandtentjes tegen en zelfs de Mexicaanse target mocht niet ontbreken. Ook waren er bij ieder strandtentje marktkraampjes met de nodige rommel, die je eenmaal thuis, weer weggooit. Maar bij iedere vakantie hoort een klein souveniertje. Mijn oog viel dan ook al snel op een Mexicaans handgemaakt kleedje. Na wat afdingen ben ik trotse eigenaar van mijn eigen Mexicaanse kleedje. Wat ik er thuis mee ga doen zien we dan wel weer.
"Time flies when you are having fun" we waren al bijna 3 uur onderweg en we hadden nog een heel stuk van het eiland te gaan. Het was nu tijd voor de westkust. Hier zaten alle hotels en de mooiste appartementen. Dit was omdat de zee een stuk rustiger was dan aan de oostkust. Ook hier zaten verschillende strandtenten.

Terug in de taxi kwam onze boot al inzicht en werd het tijd om terug te gaan. Wat een ervaring! Het is echt echt een prachtig eiland en dit was nog maar het begin van onze cruise door de carribean.

Liefs,

  • 17 Februari 2013 - 19:28

    Anne :

    Waauw lisa ik zou willen dat ik na ons bezoek aan curaçao ook Mexico mocht verkennen, maar helaas! Geniet ervan! X

  • 18 Februari 2013 - 10:49

    Moeders:

    Hey Lisa,

    Weer zó leuk om je verslag te lezen!Ben aan het werk in koud Bergen op Zoom en kon niet wachten tot vanavond. Ik weet dat er nog wat eilanden aan komen en zie nu al uit naar je volgende verslag.
    Spreek je gauw.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 23406

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: