The pursuit of happiness. - Reisverslag uit Redondo Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu The pursuit of happiness. - Reisverslag uit Redondo Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

The pursuit of happiness.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 April 2013 | Verenigde Staten, Redondo Beach

Ohh gosh de tijd vliegt weer voorbij! Ik zit ondertussen alweer 3 hele weken in LA. De tranen prikken nu al in mijn ogen als ik me bedenk dat mijn prinsessenleven over 7 weken toch echt definitief voorbij is. Om van die laatste 7 weken nog net zoveel te genieten als de afgelopen 30 weken breng ik volgend weekend maar een bezoekje aan Las Vegas. Eens kijken of ik wat gokskills in me heb zitten, heb immers wel wat Chinees bloed door mijn lijf stromen. Maar moet zeggen dat ik nog nooit een casino eerder heb bezocht, so fingers crossed. Kan ik ook eindelijk weer eens mijn jurkjes en hakken aan, als ze al niet zijn bedolven onder het stof.

Ik heb de afgelopen week weer bijsterend weinig heb gedaan. De eerste flinke zonnestralen heb ik ondertussen wel meegepakt. Ik blijf helaas niet voor altijd bruin dus ook daar moet aangewerkt worden. Niet alleen aan mijn kleurtje heb ik gewerkt heb ook mijn grote liefde voor fietsen maar weer eens onderhouden. Haha kan nog niet echt zeggen dat ik de smaak te pakken heb maar er moet ergens op bespaard worden. Zo zijn we heen en weer gefietst naar het winkelcentrum. Wat ik bespaard heb met de bus heb ik helaas dan wel weer gespendeerd aan wat anders. Maar ik denk dat ik daar langer plezier van heb dan van de bus. Think positive :).

Oke, ik geef het niet graag toe maar afgelopen zondag was het toch serieus hier kouder dan in Nederland. Met een mager zonnetje werd het niet echt veel warmer dan 17 graden. Dus zijn we nog maar een keertje naar Universal Studio's geweest. Omdat het de vorige keer echt 5 jaar duurde voor dat we eindelijk ergens in konden, konden we dit weekend zo doorlopen en hadden we het hele park dan ook gehad in 3 uurtjes. We waren langer onderweg dan dat we überhaupt daar geweest zijn, maar dat mag de pret niet drukken!

Soms vraag ik me af of ik wel alles te zien krijg in zo'n korte tijd. Dus mam, je kunt dit zien als een subtiele hint. Er is gewoon te veel om op te noemen! En alles lijkt ineens zo dichtbij ik bedoel in Nederland vond ik het al ver om naar Parijs te gaan om te kijken wat daar te zien is terwijl dat maar 4 uurtjes rijden is vanuit Eindhoven. Maar ben wel van plan om "even" op en neer naar San Francisco te vliegen.
Eigenlijk maak je "goede" voornemens als het nieuwe jaar begint, maar onder het mom van 'beter laat dan nooit' heb ik toch maar besloten om alle grote steden van Europa maar eens gaan te bezoeken. Schaam me er toch een klein beetje voor dat ik nog nooit in Londen ben geweest. Ik bedoel ben zelfs in Belize geweest, durf zelfs nog te wedden dat de helft van jullie die dit leest het niet zo 1 2 3 kan aanwijzen op de kaart.

Als ik er zo over nadenk en al mijn verhaaltjes nog eens heb terug gelezen (excuses voor de spelfouten en ontbrekende woorden). Had ik nooit in mijn grootste dromen durven bedenken dat ik dit zo eventjes doe. Zo in mijn eentje met mijn koffer (ondertussen 2 koffers) de wereld rondreis en in eens zwaar geïnteresseerd ben in alle culturen die er zijn. En ik ondertussen alleen maar meer meer meer.
Ik heb het al een paar keer eerder verteld, misschien zelfs al iets te vaak, maar hoop gewoon dat ik andere mensen ook aanspoor om misschien iets minder kleertjes te kopen of wijntjes en erop uittrekt. Werken moeten we, zoals het er nu naar uitziet, nog heel erg lang. Dus neem het er maar gewoon van :)

Liefs,

• 17 April 2013 - 10:17

Moeders:

Hoi kind,
    Het is weer een prachtig verhaal! Fijn dat je er zo van geniet! Ben toch wel erg trots dat je er zo op uit trekt. Heb je, denk ik stiekem, toch van mij.
    Ik ga binnenkort een andere stad van dichtbij bekijken: Valencia. En het hemelvaatweekend naar Texel. Niet zo spannend als Las Vegas en San Francisco. Wel leuk.
    Als je maar niet de smaak van het gokken te pakken krijgt. …
    Geniet er maar lekker van. Dikke kus.

• 18 April 2013 - 13:37

Frankie B:

Lisa!

Je maakt me zwaar jaloers hoor! Ik heb ambitie om de wereld rond te reizen maar dat zit er voorlopig nog niet in. Maar, belofte maakt schuld, we gaan een keer een Europese stad bezoeken he ;).
    Have fun en pas op voor het Las Vegas Syndrome ;)
    xx