I'm in Miami Beach! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu I'm in Miami Beach! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

I'm in Miami Beach!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 September 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Na een lange reis ben ik er dan eindelijk hoor! Mijn eerste indruk was dan ook precies zoals ik het had verwacht. Zo zijn er de bekende gele taxi's, is er geen fiat panda te bekennen en is iedereen heel erg enthousiast en aardig. Ook het weer, wat ik natuurlijk iedere dag gronding inspecteerde, voldeed aan mijn verwachtingen. Heerlijk warm weer dus. 

Eenmaal bij mijn nieuwe school aangekomen was het gauw "inchecken" en opzoek naar mijn nieuw onderkomen. Ik was de eerste van mijn kamer genoten en had dus keus uit 4 bedden, welteverstaan als stapelbedden. Omdat ik niet meer zo acrobatisch ben als vroeger heb ik maar gekozen voor een bed beneden. Puur uit veiligheidsoverwegingen. Koffer gauw gedumpt en opzoek naar Eveline en Joey. Eveline en Joey zijn ook Nederlanders en die waren er al een paar uur eerder dan/ als ik. Maar eerst gauw op Facebook een berichtje zetten dat ik in Miami Beach zit en mama alsnog een mailtje sturen omdat ik niet wist of mijn sms'je was aangekomen en haar alsnog wilde geruststellen. 

Gelukkig kwamen Eveline en Joey ook en was ik niet meer alleen. Eveline besloot dan ook meteen dat ik maar bij haar moest komen slapen omdat ze anders alleen was en dan niet kon slapen. Omdat ik haar natuurlijk niet alleen wilde laten en het eigenlijk ook wel 10 keer gezelliger vond ben ik terug gegaan naar mijn kamer, inmiddels afscheid genomen van mijn andere kamergenoten die ondertussen ook waren gearriveerd, mijn hebben en houden gepakt en vertrokken. 

Ondertussen was Eef ook niet meer alleen en nu had ik dus nog alleen maar keus uit 2 bovenbedden. Gelukkig ben ik goed verzekerd dus dat zal wel goed komen. Eenmaal mijn spullen uitgestald was het tijd om kennis te maken met de rest. 

Toen we weer terug kwamen op onze kamer hebben we kennis gemaakt met onze andere roomie. Ze heet lilianne en komt uit Zwitserland en is 17 jaar. Aardig kind hoor. Toen ze hoorde dat ik "illegaal" ben verkast naar deze kamer wilde zei natuurlijk dat haar zwitserse vriendin naar deze kamer kwam. Zo gezegd, zo gedaan. We liggen dus nu met 2 Nederlanders en 2 Zwitserse meisjes op 1 kamer. 4 meisjes op 1 kamer kan maar 1 ding betekenen. Er is hier gewoon letterlijk een kleding bom ontploft! Gelukkig voel ik me nogal thuis tussen de rommel dus ik kan hier ook makkelijk mee leven en geeft me ook wel een thuis gevoel.

Over thuis gesproken, ik als die hard dacht dat ik het wel makkelijk zou kunnen zo lang weg en had ook niet kunnen bedenken dat de eerste tijd moeilijk zou zijn. Ik bedoel wie wil er nou naar huis als mijn achtertuin de zee is en de gemiddelde temperatuur hier 30 graden is. Mijn hoor je dan ook niet klagen. Maar ondertussen heeft lieve Zina een lieve baby gekregen en is ze officieel benoemd tot mama. Mijn god wat ben ik blij voor haar en trots, durf te wedden dat ze de beste mama wordt ooit. Maar ook mijn eigen mama mis ik meer dan ooit. Ook al heb ik haar nog 4 dagen geleden gezien het idee dat daar nog zeker 8 maanden bij komen maakt me bijna aan het huilen. Maar gelukkig heb ik Eef en ben ik samen met andere studenten niet alleen. 

Ik zal Eveline trouwens even een kleine introductie geven aangezien ik haar nog wel vaker ga noemen. Eveline is morgen eindelijk 17 jaar en komt uit Assen. Het is een super lief kind en kan een beetje voor haar zorgen. Ze is totaal het tegenovergestelde dan ik maar wel heel gezellig! Dus ik ben blij dat ik haar heb en ik durf mijn ervoor door het vuur te steken dat we samen hier echt een top tijd gaan krijgen in Miami!

Ohja ik heb dus eindelijk een IPad aangeschaft dus er kan geskypt/ gefacetimed worden! Het is hier alleen 6 uur vroeger dus dat moeten we niet vergeten ;)

Mijn skypenaam is lisajonas. (vergeet de punt niet anders krijg je iemand anders in beeld)

En voor FaceTime is het gewoon lisajonas@hotmail.com

Ik heb trouwens nog steeds geen telefoon dus maar als het goed is wordt dat dinsdag geregeld . 

Liefs

  • 23 September 2012 - 19:44

    Moeders:

    Liesje, wat schrijf je leuk! Ik mis je natuurlijk ook heel erg, al moet ik eerlijk zeggen dat dat niet voor de troep geldt, haha. Het gaat echt goedkomen daar. Ik verdiep me morgen in FaceTime ( zit op mijn telefoon!?) en in Skype. Hier regent het en is het 13 graden. Dus geniet maar lekker daar. Mail je ook nog wel. Dikke kus en grote knuffel. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 724
Totaal aantal bezoekers 23324

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: