Cause I had a bad day. - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu Cause I had a bad day. - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

Cause I had a bad day.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Voordat ik begin moet ik toegeven dat ik wel 3 keer heb nagedacht om dit überhaupt online te zetten. Ik vroeg me namelijk af of iedereen hier wel op zat te wachten en hoe ik in vredesnaam hier "a bad day" kan hebben. But I admitt it, I had a really bad day.

Iedere dag klap ik wel 1 keer in mijn handen dat ik 9 maanden in Amerika mag en kan zitten. Ik ben mama daar natuurlijk heel dankbaar voor (bij deze mam). Maar hoe langer ik hier zit hoe vaker ik me ook afvraag wat doe ik nou hier? Het vakantiegevoel is er inmiddels ook wel vanaf. Ik bedoel iedere dag aan zee liggen 4 weken lang? Nee daar bedank ik je vriendelijk voor. Ook al ben ik liever lui dan moe, het zand tussen je billen gaat op een gegeven moment vervelen.

Daarnaast ben ik het niet gewend om mijzelf te vermaken. In Nederland werkte ik 9/10 keer. En als ik een keertje vrij was was ik met mijn vriendinnen. Naar mijn idee had ik het altijd druk en nooit tijd om me te vervelen. Hier ligt dat net iets anders. De opties zijn nogal beperkt als het komt op goedkope activiteiten. Aangezien ik niet mag vergeten dat de komende 8 maanden mijn inkomsten aanzienlijk krimpen en mijn uitgaven verdubbelen. En er zijn al genoeg ribben uit mijn lijf getrokken om hier überhaupt te zitten. Dus dat wordt opzoek naar een goedkope hobby. Ben en blijf nog altijd een (gierige) Nederlander.

Omdat ik maar 4 uur school per dag heb en de zon niet altijd 24/7 schijnt heb ik vaak zeeën van tijd. Vaak doe ik dan na school nog gauw een skypeje met vriendinnen. Maar na het avondeten houdt dat al gauw op. Gezien het tijd verschil liggen de meeste vriendinnen al op 1 oor, met uitzondering van Anne Aimee dan :). Dus dan ben ik op mezelf aangewezen. Lang leven uitzending gemist! Zo blijf ik nog een beetje op de hoogte wie boer Henk kiest of boerin Henrieke. Helaas mag ik me maar 1 keer in de week er mee plezieren dat ik weer eens koeien zie. Zo ging ik dan de laatste tijd maar vaak in bed liggen vervelen. En dan ging ik ook nogal snel nadenken of ik toch niet terug naar Nederland wilde en maar gewoon weer gamba's rondbrengen of broodjes smeren. Ja je voelt het al aankomen ik kwam in een negatieve vicieuze cirkel. Oh god, als ik er nu weer aan denk, wat voelde ik me alleen. Ik vond hier niks meer aan en alles was stom. School was stom, mijn kamer was te klein, eten was goor, had geen leuke kleren meer, zelfs winkelen bracht geen sprankje hoop meer. Ja bedenk het maar en ik vond het stom of saai.
Bij nader inzien bedacht ik me dat ik niet echt het type ben dat chagrijnig is en al helemaal niet een week lang. Mijn hart moest daarom ook nodig gelucht worden. Gelukkig zijn hier genoeg mensen waarbij ik mijn ei kwijt kan. Niet alleen in Miami maar ook in Nederland ben ik zo blij dat er nog steeds vriendinnen zijn die mij Skypen en geïnteresseerd zijn in hoe ik het hier heb. En dat ze ook naar mij luisteren als ik me minder voel. Ja ook hierom mag ik in mijn handen klappen dat ik goede vriendinnen heb en dat ze me niet zomaar vergeten. Ze zeggen wel eens uit het oog, uit het hard. Nee dat geldt niet voor mijn vriendinnen. Dus ik voelde me na gisteren weer het gelukkigste meisje van de wereld. En om dat te vieren heb ik samen met Eveline New York geboekt. Waar ik nu al onwijs naar uitkijk dus ik heb niet eens tijd meer om terug te gaan naar Nederland. Nee, sorry jongens 1 juni 2013 is toch echt de eerste dag dat jullie mij terug zien op Nederlandse bodem.

Liefs,

  • 19 Oktober 2012 - 01:30

    Moeders:

    Lief kind, snap goed dat je alles mist! Mis jou ook! Toch horen ook dit soort momenten erbij. Komt écht goed. Klinkt wel erg als ' moeders…ben blij voor je dat je van het weekend al leuke dingen in het verschiet hebt. Hhet klinkt vanaf deze kant wel erg makkelijk, maar ook dit soort gevoelens horen erbij. Gewoon je vriendinnen, zussen en mij 'opzoeken' als je even niet zo happy bent. Mij ook na schooltijd. Moet ik wel de wekker zetten. Zal je na her weekend weer bellen. Dikke kus en grote knuffel.

  • 19 Oktober 2012 - 01:30

    Moeders:

    Lief kind, snap goed dat je alles mist! Mis jou ook! Toch horen ook dit soort momenten erbij. Komt écht goed. Klinkt wel erg als ' moeders…ben blij voor je dat je van het weekend al leuke dingen in het verschiet hebt. Hhet klinkt vanaf deze kant wel erg makkelijk, maar ook dit soort gevoelens horen erbij. Gewoon je vriendinnen, zussen en mij 'opzoeken' als je even niet zo happy bent. Mij ook na schooltijd. Moet ik wel de wekker zetten. Zal je na her weekend weer bellen. Dikke kus en grote knuffel.

  • 06 November 2012 - 23:50

    Juliet :

    Check je FB inbox <3

  • 11 November 2012 - 16:28

    Ingrid, Thomas, Opa En Oma:

    Nou, Lisa, wat een verhaal op 18-10. Wat is er sindsdien allemaal gebeurd? We lezen niets meer dus nemen we aan dat je hat te druk hebt met van alles en nogwat. Vaak is geen bericht, goed bericht en nu we dit met z'n vieren gelezen hebben nemen we aan dat het weer goed met je gaat. Ik kan me voorstellen dat het zeker niet altijd gemakkelijk daar is. Ik herinner me al te goed dat ik in Tanzania in mijn uppie zat. Ik hield een dagboek bij en bladerde heel vaak in de agenda, vooral om uit te kijken naar leuke dingen die nog in het verschiet lagen. Per slot van rekening zat ik daar met een handvol paters en nonnen die met de kippen op stok gingen. Of ik kon gezelschap krijgen door om zes uur in de ochtend naar de kerk te gaan met ze. Het gevoel van toch heimwee ondanks dat het daar fantastisch was moet ongeveer hetzelfde zijn zoals jij je nu voelt. Maar, ik zeg je dat gaat over en ben je uiteindelijk zo trots dat je zoiets gedaan hebt en blijven de mooiste herinneringen plakken. Ik zal trots op je zijn (dat was ik zo ook al) als je deze levenservaring klaart!!!

    Lieve Lisa,
    Ik denk vaak aan je omdat ik soms denk dat je het wel moeilijk hebt. Maar zoals ik je ken zul je die maanmden daar in Amerika goed doorstaan. En dan zul je veel Engels geleerd hebben. Ik wens je daar alle geluk en tot ziens. Oma

    Opa sluit zich aan en stuurt veel groeten.

    Hoi Lisa,
    Hier in Esch begint het al winters te worden, weinig bladeren meer aan de bomen en langzaam komen we in Sinterklaas stemming. De eerste gevulde koeken zijn verorberd. Mees en Luka zijn druk met school en muziek en zowaar vooral Mees is flink aan het groeien. Je zult opkijken als je hem volgend jaar weer ziet hoe hij aan het veranderen is. Ik hoop dat ik dan nog wel herkenbaar voor je ben, ik zit er namelijk over te denken mijn haar niet mneer te verven. Als het tegen die tijd zover is zal ik je een foto sturen, dan schrik je niet zo....
    Verder gaat hier alles z'n gangetje en is geen nieuws ook goed nieuws. Met Kerst zijn we in Duitsland. We vertrekken nog eens midden in de nacht omdat Mees en Luka aan een goede doelenactie meedoen met hun drumschool. Een drummarathon van 24 uur! Eerst spelen midden in de nacht (23-12 02 uur, voor het geval het naar USA uitgezonden wordt?!!) en dan rijden we weg. Cool toch!

    Groeten van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 23328

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: