I wanna be forever young - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu I wanna be forever young - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

I wanna be forever young

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 December 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Eindelijk was het zover! Ik mocht me 3 hele dagen uitleven in 4 verschillende pretparken samen met Eveline. Zo ging om vrijdagochtend of vrijdagnacht de wekker al om 5 uur 's morgens af om in alle vroegte te kunnen vertrekken naar Tampa. We konden natuurlijk geen minuut verspillen aan uitslapen. Zo stonden we na enkele vertragingen om half 12 's morgens in Busch Gardens. Busch Gardens is een pretpark met dieren of gewoon een dierentuin met attracties. Zo waren er olifanten, zebra's, giraffen en alle andere dieren die je in een dierentuin vindt. Natuurlijk is Amerika Amerika niet al ze niet uitpakken met de achtbanen. De python is er letterlijk niks bij! Zo was er een achtbaan die 97 km per uur ging en ging er een achtbaan over de dieren heen in de dierentuin. Niet alleen de achtbanen waren leuker dan in de Efteling ook in de wildwater baan werd iedereen nat als je pech had. Ik heb me de eerste dag dan ook prima vermaakt. Had wel lichtelijk hoofdpijn van alle attracties maar dat mocht de pret niet drukken. Omdat het hotel waar we sliepen in Orlando was moesten we eerst nog ruim een uur in de bus voordat ik eindelijk mijn nest in kon duiken. Eenmaal bij het onze kamer aangekomen kon mijn geluk niet op! We hadden ieder ons eigen bed met een tv! Wat een luxe zeg. Een twijfelaar welteverstaan. Dit moest gewoon al beter liggen dan mijn stapelbed. Eindelijk een nacht kunnen slapen zonder dat ik bang ben dat ik eruit val. Hier kon ik dus wel een weekendje doorbrengen. Ik had me dan ook al helemaal bedacht om in me bed te liggen met mijn pizza en dan the hangover te kijken. Helaas ben ik niet verder gekomen dan mijn bed met de pizza. Ik was doodmoe en de wakeupcall kwam ook al om kwart voor 8. En ik wilde natuurlijk wel fit zijn voor Universal en Island of Adventure.

Nog half slaperig was het de volgende morgen weer tijd voor de volgende parken. Zo enthousiast als ik de dag ervoor was was ik vandaag dan al helemaal impressed. Voordat je überhaupt Universal betreedt kom je al in een soort park 'City Walk'. Dit is een groot parkachtig plein met allemaal winkeltjes en cafeetjes wat indirect te maken heeft met universal studio's. Vol met verlichte naamborden in allerlei kleuren wist ik dan ook niet meer waar ik moest kijken. Dit was nog maar het begin van wat me die dag te wachten zou staan.

Daar gingen we dan in 12 uur tijd 2 parken bezoeken. Eenmaal binnen in Universal Studio's kwamen we meteen in een optocht terecht, ik begon als een gek foto's te maken van de hele despicable me familie en natuurlijk van de rest van het park. Na 2 uur hadden we helaas al het hele park gehad van Universal Studio's. We waren in een aantal attracties geweest onder andere in een attractie daar moest je in een karretje zitten en kreeg je een tour door een dorpje die vol was met monsters. Door middel van een lasergun moest je dan zoveel mogelijk monsters doden. Met alle agressie die ik nog in me had had ik aardig wat punten gekregen en ging ik ook met een voldaan gevoel de deuren uit. What's next? Universal studio's is meer een park met simulators en 3D. Erg leuk maar ik was ondertussen was ik wel klaar voor het echte werk. Zo was er 1 achtbaan te vinden in dat hele park. Maar dan hebben we het wel meteen voor de engste. Althans ik was super bang. Maar ik had Eveline beloofd om een ritje te wagen en daar stonden we dan. 45 minuten lang moesten we wachten en er was geen weg meer terug. Ik bedoel er waren allemaal kinderen in de rij als zij het durven dan ik dus ook! Laat me niet kennen hè. Zo gezegd, zo gedaan stap ik in die stoel. Met alleen een band om mijn middel baarde ik al lichtelijk zorgen of dit wel veilig genoeg was. Maar zoals ik al zei er was geen weg terug en ik had er nog niemand uit zien vallen. Daar gingen we dan! Letterlijk recht omhoog, dus ik keek recht in de lucht, ging die omhoog. Zoals die omhoog ging ging die ook naar beneden. Oh mijn god ben nog nooit zo bang geweest! Alsof je in het schip zat van de Efteling. Met kriebels in mijn buik hield ik krampachtig vast aan de band en met mijn ogen dicht ging ik dan. Met kurkentrekkers, loopings alles kwam ik toch gierend van het lachen uit de achtbaan. Vooruit deze achtbaan was toch wel leuk.

Omdat universal al zo snel klaar was konden we optijd richting Island of Adventure. Ook hier heb ik weer de nodige toeristische kodakjes gemaakt voordat ik in de rijen kon gaan staan. Ik had al super veel verhalen gehoord over Harry Potter bij Island of Adventure. Wilde ik hier uiteraard een kijkje nemen. Mijn god hoe mooi was het daar! Alsof je op de set stond van de nieuwe Harry Potter film. Met de trein en de winkels waar ze toverstafjes verkopen. Ook alle daken waren bedekt met een laag sneeuw. Ja het zag er net zo uit als in de film. Na de eerste achtbaan weer gehad te hebben kwamen we bij een groot kasteel aan die tussen de rotsen stond. Als nieuwsgierige Aagjes moesten Eef en ik natuurlijk even een kijkje nemen en zo stonden we al gauw weer 45 minuten in de rij voor een nieuwe attractie. Zonder dat we wisten wat ons nu weer te wachten stond. Ik moet zeggen hier bij universal kunnen ze er wel wat van. Zo gingen we in de rij door de kas waar alle kruiden worden geoogst in de film en kregen we een volledige tour door het kasteel. Omdat je voor iedere attractie je tas in een kluis moest doen had ik helaas geen camera voor foto's. Maar het was zeker een kodakje waard. Zo werden Harry en zijn vriendjes afgebeeld via een projector zodat het net leek alsof ze daar echt stonden en ze hadden een gesprek over weet ik veel wat. Harry Potter is wat dat betreft niet echt mijn beste vriend. Het maakt me niet zo veel uit wat hij meemaakt. Gelukkig ging door alles de rij toch snel voorbij en had je niet in de gaten dat je al zolang aan het wachten was. Je ging in een bakje zitten net als bij de droomvlucht en je maakt een ritje door de school en Zwijnstijn. Ze hebben het zo gebouwd alsof je op een bezemsteel zat. Oké hoe vet is dat. Je vloog omhoog omlaag en deed zelfs nog even snel mee met de wedstrijd Zwerkbal. En ineens tussen het vliegen door hing die ineens vast! Maar gelukkig ging de naar enkele minuten weer gauw verder. Maar gelukkig waren ze zo aardig bij Harry Potter dat we nog een keertje mochten en we vooraan in de rij stonden. Al gauw mochten we opnieuw plaatsnemen en het "avontuur" begon weer. Aan het einde van de rit waren we denk ik iets te enthousiast weer het karretje ingestapt. Ik was zo misselijk ik denk zelfs wel kotsmisselijk. Mijn god en we waren nog maar net begonnen in Island of Adventure.
Gelukkig waren de meeste attracties na Harry Potter niet meer zo heftig. En kon ik met gerust hart het park toch nog afmaken, althans dat dacht ik. Stonden we daar hoor weer een dikke achtbaan genaamd the Hulk. Helaas deze moest ik dan echt aan me voorbij laten gaan. Gelukkig was het al bijna tijd om terug te gaan naar Universal Studio's voor een laatste show, namelijk de vuurwerkshow.

En weer ging ik moe, voldaan en een beetje misselijk terug naar het hotel. Helaas zat mijn lijf nog vol adrenaline en kon ik niet meer zo lekker slapen als de vorige nacht. Misschien kwam het ook wel door Minnie Mouse die ik dan de volgende morgen eindelijk zou gaan zien in levende lijven.

Yes vandaag was het dan zover! Hiervoor was ik speciaal helemaal afgereisd om naar Disney World te gaan. Camera in de aanslag voor de nodige foto's en ik was klaar om te gaan. Eenmaal binnen was het letterlijk a little fairy tail. Weer de prachtigste winkeltjes en huisjes waren gebouwd en allemaal in het teken van Disney. Ik meteen kwam ik mijn jeugdvrienden tegen. Zo waren Minnie mouse, Goofy en Donald Duck er. Helaas stonden er rijen om met ze op de foto te kunnen. Dus daar heb ik voor de tijd maar niet voor genomen. Het was namelijk weer tijd voor wat attracties! Helaas na een aantal attracties gehad te hebben kwamen we er toch wel achter dat het misschien meer voor kleine kinderen was. Maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben rustig het park rondgelopen en nog in een paar attracties gegaan die toch stiekem wel erg leuk waren. Maar ik kan nu in ieder geval zeggen 'been there, doen that!'

Maar ik kan wel zeggen dat ik echt een top weekend heb gehad! Ik was dan ook wel een klein beetje blij om weer terug naar Miami te gaan. 4 pretparken in 3 dagen is misschien toch wel een beetje veel.

Liefs,

Ps. Ik probeer zoveel mogelijk foto's te uploaden maar mijnalbum.nl doet het niet op mijn Ipad

  • 06 December 2012 - 00:01

    Anne Aimee Onana:

    OMG Lies, zeg aub dat je n toverstok voor mij hebt mee genomen?!?!!!!!!!!!!!!!!!
    Top verhaal!! En zwaar jaloers. Eigenlijk wil ik wel geen vrienden meer met je zijn door je "harry Potter is niet mijn beste vriend, boeit me niet zo wat hij mee heeft gemaakt" SHAME ON YOU!

  • 06 December 2012 - 00:01

    Anne Aimee Onana:

    OMG Lies, zeg aub dat je n toverstok voor mij hebt mee genomen?!?!!!!!!!!!!!!!!!
    Top verhaal!! En zwaar jaloers. Eigenlijk wil ik wel geen vrienden meer met je zijn door je "harry Potter is niet mijn beste vriend, boeit me niet zo wat hij mee heeft gemaakt" SHAME ON YOU!

  • 06 December 2012 - 00:02

    Anne Aimee Onana:

    OMG Lies, zeg aub dat je n toverstok voor mij hebt mee genomen?!?!!!!!!!!!!!!!!!
    Top verhaal!! En zwaar jaloers. Eigenlijk wil ik wel geen vrienden meer met je zijn door je "harry Potter is niet mijn beste vriend, boeit me niet zo wat hij mee heeft gemaakt" SHAME ON YOU!

  • 06 December 2012 - 00:02

    Anne Aimee Onana:

    OMG Lies, zeg aub dat je n toverstok voor mij hebt mee genomen?!?!!!!!!!!!!!!!!!
    Top verhaal!! En zwaar jaloers. Eigenlijk wil ik wel geen vrienden meer met je zijn door je "harry Potter is niet mijn beste vriend, boeit me niet zo wat hij mee heeft gemaakt" SHAME ON YOU!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 23341

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: