Meet me halfway. - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu Meet me halfway. - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

Meet me halfway.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Februari 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Na 136 dagen ofwel 4,5 maand woonachtig te zijn in Miami Beach moet ik toegeven dat ik al heel wat wijzer ben geworden. Niet alleen mijn Engelse woordenschat is bij gespijkerd. Ook mijn interesse in culturen en de rest van de wereld is enorm vergroot. Ik heb heel veel dingen gezien waar ik anders nooit van had durven dromen. Mijn to do list in het begin in dan ook al aardig afgestreept en mijn paspoort is opgevuld met nieuwe stempels. Papa moest eens weten, zijn kleine "wild child" die in haar eentje de wereld verkent. Durf te wedden dat hij trots op me is!

Niet alleen is mijn to do list bijna voltooid er zijn ook een heleboel dingen die erbij zijn gekomen. Waar heb ik in vredesnaam de afgelopen 21 jaar uitgehangen? Ik weet zo weinig. Ja ik weet waar ik de mooiste kleertjes kan kopen en het beste mijn dansjes kan uitvoeren maar daar is het helaas dan ook mee gezegd. Nee, vanaf nu ga ik het sowieso anders aanpakken!

Ik vind het leuk om de verschillende culturen te leren kennen. Zelfs al binnen de school kan ik al goed onderscheid maken wie waar vandaan komt. It's funny om te zien dat de meeste mannelijke charmeurs uit Venezula komen en dat de jongens met geschoren benen vaak Duits spreken. Franse meisjes hebben hun zonnebril op tijdens het eten en Spaanse meisjes kunnen heel wat afkakelen tegen elkaar wat soms gepaard gaat met een hoog volume gehalte. En over de Nederlanders, tja die herken je gewoon uit duizenden met de bekende 'kaaskop'.

Ook binnen de Nederlanders is er al genoeg verschil. Zo hoor je aan de accenten al waar iemand vandaan komt. Ik geef het niet graag toe maar ook mijn Brabants accent is herkenbaar. Zelfs mijn woordkeuze maakt het er niet altijd beter op. Ook door 'aanlopen' en anders wel 'aanrijden' wordt het er allemaal niet allemaal beter op. Maar wat mij het meest verbaasde wat dat niet iedereen peperkoek kende. Ik bedoel, peperkoek??

Ja ik ben nog lang niet klaar in Amerika. Stiekem verlang ik wel eens naar huis heb namelijk nieuwe grootste plannen maar dat komt pas 1 juni. Voorlopig zijn jullie dan ook nog niet klaar met lezen op mijn blog. Ik ben jullie zelfs nog een paar verhaaltjes verschuldigd. Ik wil niet zeggen dat ik druk ben, want dat ben ik namelijk niet, maar toch. Voor degene die het (nog) niet weten heb ik tripjes gemaakt door de carribbean en ben ik voor een paar dagen wezen crashen in Curaçao.

Ik wil trouwens even zeggen nog dat ik het super leuk vind dat jullie mijn avonturen allemaal lezen! En dat een enkeling ook de moeite neemt om een reactie er onder te zetten en dat er een paar zijn die er zelfs weer naar uitkijken. Zo weet ik ook een klein beetje wie het allemaal leest. Thank you :)

Liefs,

  • 07 Februari 2013 - 07:36

    Nard Van De Meulengraaf:

    Lisa!

    Allereerst mijn complimenten over je verhaal... Hoewel die tekort is, ik had nog wel 2 pagina's meer van willen lezen:)!

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Ik vermaak me ook ontzettend goed hier in China, had dit veel eerder moeten doen.

    Ik wens je nog een gaaf avontuur toe!

    Succes Lisa!


    Nard x

  • 07 Februari 2013 - 09:13

    Moeders:

    Liesje, ik ben ook super trots op je! En aanrijden is gewoon Nederlands hoor. Had trouwens niet veel gescheeld of je had een Limburgs accent gehad. Spreek je natuurlijk regelmatig, maar vind het elke keer weer heel leuk om je blog te lezen. En kan het niet laten om er een reactie op te schrijven ;-).
    Je bent alweer aan je laatste weken Miami toe, ben wel benieuwd wat en waar de tijd in Los Angeles je brengt.
    Geniet er maar lekker van!

    Dikke kus

  • 07 Februari 2013 - 12:55

    Melissa:

    Hee Lies,
    Super leuk waar je allemaal bent geweest.
    En fijn dat je je zus weer hebt gezien in Curacao.
    Ik volg je verhalen nog steeds en ben dan ook zeker benieuwd naar je volgende avonturen.

    Enjoy!!!
    Kus

  • 08 Februari 2013 - 16:17

    Ome Eric:

    Hi Liesje,

    Niet alleen je vader is trots; ik ben het namelijk ook. Iedereen droomt eigenlijk van een avontuur "Met een kwartje de wereld rond". Nou lijkt dit op voorhand niet helemaal op jou van toepassing, maar het geeft wel aan dat iedereen wel eens verre landen wil ontdekken en daarbij heel toevallig zichzelf ook nog een keer ontdekt en veel over zichzelf te weten komt.

    In jouw geval dus mooi twee dingen in een klap ;-). En wat nou zo heel leuk aan dat alles is, dat het niet meer omkeerbaar is. Je zult dus nooit meer de Lisa zijn die enkele maanden geleden in het vliegtuig stapte. Denk daar maar eens over na haha. Zo nou even genoeg wijsheid.

    Ik zie, dat je dus heel ondernemend bent en erg leuke dingen doet. Erg leuk hoor, ik vond je toch al altijd zeer ondernemend al bleef het in Nederland bij weten waar je de leukste kleding kopen kon en maar over de danspasjes te zwijgen.

    Zo zie je maar weer, dat er meer is dan je denken zou.

    Enfin... blijf maar lekker de wereld ontdekken met veel plezier overigens. Ik hoop je snel weer in goede gezondheid terug te zien.

    Groetjes,
    Ome Eric

  • 13 Februari 2013 - 14:19

    Dees Kruijthof:

    liesje wil alleen ff zeggen dat ik zeker weet dat je papa trotS op je zou zijn geweest !! EN IK HEB ECHT RESPECT VOOR WAT JE ALLEMAAL DOET !
    nog super veel plezier xx

  • 14 Februari 2013 - 14:44

    Mat:

    Hey lisa, heb je schijnbaar net gemist.
    Zit nu op curacaou voor een week.
    Geniet er van meiske, en blijf schrijven !

    Top !!!!

  • 18 Februari 2013 - 01:45

    Hannah:

    hahahha wie is dat die niet weet wat een peperkoek is?!! hahahaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 23331

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: