Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

Belize

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Maart 2013 | Belize, Belize-stad

Na zo'n geweldige ervaring als gister was ik dan ook weer benieuwd wat er vandaag op ons stond te wachten. Omdat er werd verteld dat we in Belize beter een excursie konden gaan doen vanwege de criminaliteit en dat het niet echt veilig is voor 2 meisjes door de stad hadden we een excursie al vooraf geboekt. We gingen namelijk kanoën door de Cox Lagoon. Na wat gegoogle en de plaatjes bekeken te hebben leek dit een leuke excursie. We werden om half 10 's morgens opgehaald door 2 mannen, dit waren onze tourguides. Een beetje ongemakkelijk liepen we naar de auto. Wat een ander land! Ik voelde me nog niet helemaal op mijn gemak misschien eerder een beetje bang. Ik wist niet wat me te wachten stond en het bedrijf zag er nou niet echt professioneel uit. Maar gelukkig had ik Myrthe aan mijn zijde en liet het maar op me af komen. Omdat de Cox Lagoon een eindje weg was moesten we eerst nog een uur rijden. Hier kregen we een kleine citytour en zagen we hoe het leven was in de stad van Belize. Vervallen huizen waarvan je dacht kan hier überhaupt iemand wonen? Vol verbazing keek ik mijn ogen uit. Er was zelfs een huis waar de wc naast het huis te vinden was. In een klein hokje kun je dan je behoefte doen. Wat een ellende!
Na een uur rijden kwamen we aan bij de Cox Lagoon. Daar lagen de roeibootjes al klaar voor vertrek. Ieder met een tourguide in het bootje gingen we dan eindelijk varen. We begonnen door een prachtig, bedekt met verschillende bomen, smal riviertje. Na een tijdje kwamen we op een open rivier uit en hier was het dan de plek van de krokodillen. Oh wat was ik blij, ik bedoel hoe een wil je je voelen met de krokodillen? Mijn bootje hoefde maar om te vallen en ik kon met ze zwemmen. Wat een feest! Gelukkig had ik de eer om te mogen roeien en roeide al gauw een eind weg. Laat die krokodillen maar mooi langs te kant liggen ik hoefde ze echt niet te zien.
Na 2 uur roeien was ik er al aardig klaar mee. Met wind tegen en die brandende zon op mijn hoofd wilde het ook niet echt allemaal meewerken. Ik wilde terug naar de boot in mijn bikini op het dek liggen. Zoals ik al eerder zei ik heb het niet echt met dieren. Misschien lag het aan mij dat ik het uitstraalde of dat de tijd gewoon om was maar gelukkig keerde we na een heerlijk smakende lunch terug naar de auto. Het roeien liet ik nu maar aan de tourguide over en liet me verhalen aanhoren over de verschillende bomen en planten die we voorbij vaarde.
Eenmaal aan wal was ik blij en moe dat ik weer veilig terug de auto in kon.

We werden weer netjes afgezet bij de haven. Bij de haven zagen we nog een leuk marktje. Misschien dat we hier ook nog een leuk souveniertje konden vinden voor mee naar huis. Maar helaas door te veel opdringerige verkopers die ook hun brood wilde verdienen zijn we maar snel terug de boot opgegaan. Het was een enorm indrukwekkende dag. Ik kan helaas niet toegeven dat ik alles even leuk vond maar in totaal was dit ook wel weer geweldig! Je gaat je toch realiseren dat Nederland nog niet eens zo slecht is. We kunnen gewoon onze wc doortrekken binnenshuis en zijn gezegend met een huis wat blijft staan na een zware windstorm.

Ben weer benieuwd wat me morgen te wachten staat!

Liefs,

  • 03 Maart 2013 - 11:45

    Moeders:

    Wat leuk om weer een blog van je te lezen en dat op zondagochtend! Kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Veel plezier nog in je laatste 3 weken Miami. LA wordt vast net zo leuk!
    Dikke kus en knuffel XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 23333

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: