I want to ride my bicycle. - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu I want to ride my bicycle. - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

I want to ride my bicycle.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 April 2013 | Verenigde Staten, Santa Monica

Na mijn eerste echte schoolweek weer moet ik zeggen dat ik nog niet zoveel heb ondernomen. Als Doornroosje lag ik iedere avond heerlijk stipt om 9 uur te slapen. Helaas is tot de dag van vandaag mijn jetlag nog steeds niet voorbij en word ik iedere morgen stipt om half 7 wakker. Maar dat wil wel zeggen dat ik de hele dag bruis van de energie. Was zelfs zo enthousiast geworden dat ik samen met Magalie "even" op en neer fietste naar Santa Monica. We werden omringd door de leukste strandhuizen en de grootste stranden. Dus dat fietsen ging me nog redelijk goed af. Ik bedoel als echte Nederlander fietsen wij door weer en wind.
Na anderhalf uur vroeg ik me toch wel een klein beetje af of we er ondertussen al niet waren. We waren inmiddels al heel wat stranden gepasseerd. Dankzij Google maps kwamen we er toch wel snel achter dat we pas net halverwege waren. Op naar de volgende anderhalf uur? Gelukkig was het moment daar, na 2,5 uur fietsen zag ik de Santa Monica Pier in de verte en mijn eerste gedachte was dan ook 'Thank god, we've made it!' Na snel de fiets ergens geparkeerd te hebben zijn we snel wat gaan eten bij de Mac aangezien we zelf wel vonden dat we die dubbel en dwars hadden verdiend.

Omdat we vorige week ook al in Santa Monica en Venice beach waren geweest zijn we alleen maar wat gaan winkelen. Het is maar goed dat ik geen winkelcentra in de buurt heb zitten. Ik zou het me denk ik niet nog eens kunnen permitteren om zoveel te winkelen als in Miami.
Nadat we uitgewinkeld waren werd het tijd om toch weer onze fiets op te stappen en vol goede moed de 2,5 uur weer terug te fietsen. Helaas ging dit iets minder voorspoedig dan de heenreis. LA koelt 's avonds toch net wat sneller af dan in Miami. Zelfs de wind waait wat harder, dus moesten stevig doortrappen om nog voor het donker thuis te zijn. En wederom hebben we de terugreis ook overleefd en was ik blij en gebroken toen ik eindelijk in mijn bed lag. Ik bedoel 60 kilometer fietsen is best ver. Maar kan nu wel de volgende dingen weer van mijn lijstje afstrepen, zoals Hermosa beach, Manhattan beach en Dockweiler beach.

Over lijstjes gesproken, samen met Magalie ga ik LA maar eens ontdekken. We hebben een kleine to do list gemaakt met wat we sowieso willen gaan zien en het eerste wat ons te wachten staat is Hollywood. Komend weekend gaan we 4 dagen naar Hollywood en slaan we Universal Studio's natuurlijk niet over.

Liefs,

  • 02 April 2013 - 00:18

    Venice:

    Liess!! Je bent naar m'n strand geweest!! Ben ik even jaloers op je in dit koude kut nederland, na 2 weken thuis te zijn heb ik het nog steeds elke dag ijs koud!! Haha geniet ervan! Xxx

  • 02 April 2013 - 00:19

    Hannah:

    Wauwie liesje! 5 uur fietsen doe ik je niet na. Haha er zijn genoeg leuke dingen naast winkelen gelukkig.
    Heb je nog wat nieuwe foto's gemaakt? Ik ben benieuwd!

  • 02 April 2013 - 00:19

    Hannah:

    Wauwie liesje! 5 uur fietsen doe ik je niet na. Haha er zijn genoeg leuke dingen naast winkelen gelukkig.
    Heb je nog wat nieuwe foto's gemaakt? Ik ben benieuwd!

  • 02 April 2013 - 00:33

    Stukje Fruit:

    Goed bezig lies! Ik volg je gewoon vanuit Nederland alleen weet je dat niet. Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag. Ik hoop dat je het naar je zin hebt, maar zo te horen gaat het allemaal fantastisch. 5 uur fietsen, het is nogal wat maar hoe vaker je het doet hoe meer je er aan went. Geniet ervan kleine!

    Kusjes,

    Stukje fruit.

  • 02 April 2013 - 10:30

    Moeders:

    Hey mijn kind,
    Wat leuk dat je gefietst hebt! En wat schrijf je weer leuk! Natuurlijk heb ik ook al je foto's bekeken. Straks praten we bij. Ben nu aan het werk. XXX

  • 02 April 2013 - 10:57

    Malu:

    Heey liesje,
    toevallig zag ik op Facebook een link naar je blog en ben ik gaan lezen. Erg leuk allemaal en super tof wat je mee maakt aan de andere kant van de oceaan :) zo te lezen heb je een top tijd en zul je na je hele reis flink wat ervaringen rijker zijn! Geniet ervan en als je terug bent kunnen we misschien een keer n borreltje doen ;)
    Xx Malu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 23335

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: