Everybody comes to Hollywood. - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu Everybody comes to Hollywood. - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Lisa Jonas - WaarBenJij.nu

Everybody comes to Hollywood.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 April 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Na 7 maanden geen auto meer bestuurd werd ik meteen weer in het diepe gegooid door eventjes dwars door LA te rijden richting Hollywood. Gelukkig staat LA bekend om het drukke verkeer op de weg dus mocht ik de helft van de tijd rustig file rijden. Na ander half uur toeren door LA waren we aangekomen bij ons motel. Midden op de Hollywood boulevard, hadden we dit toch goed gevonden.

Na gauw te hebben ingecheckt en onze spullen hebben uitgepakt werd het tijd om de boel maar eens te verkennen. Omdat we zondag al een tour gingen doen door LA hebben we de toeristische dingen nog maar heel eventjes gelaten voor wat het was. Dus liepen we maar regelrecht door, waar ook anders, de eerste beste shoppinghall. Dit was pas de eerste dag dus wilde niet gelijk als een idioot mijn slag slaan.

'S avonds zijn we met een kamergenootje van magalie en haar vrienden wat gaan eten bij een sushi restaurant. Totaal underdressed op onze allstars, flitste er nog wat rampen scenario's door mijn hoofd a la Miami dat we niet binnen zouden komen. Maar gelukkig is dit Miami niet en hoefde we niet terug naar huis voor onze hakken. Na een snelle hap, aangezien de rest out of the blue naar Hooters wilde, zijn we gegaan. Van een classy restaurant naar Hooters is wel een wereld van verschil. Moet zeggen dat ik ook nog nooit bij Hooters was geweest. Mijn beeld was dan ook precies zoals uit de films, iets wat je liever niet op je CV hebt staan. Maar dit kan ik dus bij deze ook weer afstrepen van mijn lijst "Been there, done that".

De volgende morgen begon mijn dag toch iets minder goed dan gehoopt. Ik werd wakker met het bericht dat mijn leraar van de Rooi Pannen was verongelukt. Totaal in shock kon ik toch echt niet geloven dat mijn oude leraar, die midden in het leven stond, zo ineens was overleden. Ik bedacht me ineens dat ik dus echt moet genieten van waar ik ben en wat ik doe. Maar tot nu toe moet ik zeggen dat ik aardig op de goede weg ben qua genieten. Zo gingen we vandaag dan naar Universal Studio's. Ik was ook al in Orlando geweest, maar net als de Efteling, het blijft leuk. Omdat in Hollywood (bijna) alle films worden opgenomen konden we hier ook een studio tour doen. Zo werden we rond getourd door Wisteria Lane (Desperate Housewives), het dorpje van the Grinch, King Kong, Jaws en nog 100 films waar ik even de naam niet meer van weet. Ik ben best een bangerik voor enge films maar als je weet hoe ze gemaakt worden snap ik echt niet waarom ik dan steeds zo schrik? Zeker niet als je hoort dat de haai in Jaws van plastic is.
Helaas was het zaterdag en als je dan ergens niet moet zijn is het in een pretpark. Uuuren wachten, schuifelend door de rijen, kwamen we de tijd door. Na in totaal 3 uur te hebben gewacht voor de attracties terwijl de ritjes niet langer duren dan 2 minuten zijn we maar gegaan. Er is een speciale actie bij Universal dat we nu het hele jaar gratis kunnen gaan. Dus maken we de rest wel een ander keertje af. Ik moet zeggen, na zo'n dag slenteren verdiende ik ook wel een beetje rust.

Last but not least vandaag ginger we dan eindelijk weer de toerist uithangen! Love that part of the day, ben nog altijd een halve aziaat. Al moet ik dat fotograferen nog een beetje onder de knie krijgen. Maar het resultaat mag er wezen voor vandaag. Zo begonnen we de vroege morgen bij het Hollywood Bowl. Dit is een soort van buiten concertzaal en daar worden in het hoogseizoen 4 tot 6 concerten gegeven. De volgende locatie was het Hollywood Boulevard, omdat we hier al 2 dagen hadden gespendeerd had ik eigenlijk alles hier wel gezien. Na een half uurtje reden we door naar Sunset Boulevard. Hier konden we helaas niet uitstappen dus flitste ik er maar op los om niks te missen. Na een tijdje kwamen we aan bij Beverly Hills of terwijl 90210. Ohh dit wordt sowieso mijn nieuwe woonplaats. Alles ziet er zo mooi en peaceful uit dat je hier wel wilt wonen. Zo heeft iedere straat zijn eigen boom en staat die symmetrisch door heel de straat. Wat natuurlijk ook in Beverly Hills is, is Rodeo Drive. Net zoals de PC in Nederland maar dan ietsjes mooier. Helaas is het hier weer voor mij kijken en vooral niet kopen. Maar ook zonder iets te kopen kon ik hier mijn hart ophalen. Alles zag er zo mooi uit dat ik alleen van de winkels al 100 foto's kon maken. Zo lief dat onze tourgids was had hij ons maar 20 minuutjes gegeven om te genieten van deze prachtige straat. Ook gingen we als een dolle kip foto's maken van een winkel waarvan ze hadden gezegd dat die voor Pretty Woman was gebruikt. Na een kleine eigen research bleek dit niet waar te zijn en stond de winkel in Santa Monica, beetje awkward dus.
Rustig reden we daarna door naar het LACMA, alle grote TV zenders, Melrose Avenue, deze straat wil ik nog wel een keertje voor terug. Hier kan je een grote farmers market vinden en zit de straat vol met leuke boetiekjes.
Na een tijdje rond gereden te hebben kwamen we dan eindelijk uit bij Down Town. Het is een soort mini New York, met grote hoge gebouwen die voornamelijk bestaan uit banken. Totaal anders dan het LA in Hollywood of misschien wel een beter voorbeeld Beverly Hills. Ook hier ging ik weer helemaal los met mijn fototoestel. Staples Center, wannabe Times Square, Walt Disney concert hall en the place where it all started 'Olvera Street'. Vraag me niet hoe of wat het precies begon. Was zo druk bezig dat ik dat eventjes niet mee heb gekregen.
En toen was het alweer bijna tijd, nog gauw door China town gesjeesd. Iets te snel want helaas heb ik hier niet echt goede foto's van. Maar dat mocht de pret van vandaag niet drukken.

Na de "grand tour trough LA' was het tijd om huizen te gaan bekijken van de bekende mensen onder ons. Had misschien zelf ook stiekem wel kunnen bedenken dat alle sterren hun huizen natuurlijk door alle bomen, bosjes en heuvels hadden verstopt en dat alle B artiesten maar wat graag hun huis nog even in de spotlight zetten zodat ook zij niet worden vergeten. Ik heb dan ook maar wat random huizen vastgelegd waar ik later zelf wil gaan wonen. Beetje ideeën opdoen is niet verkeerd aangezien het aanbod zo groot is.
Nog een klein ere rondje door Rodeo Drive en toen was het alweer tijd om terug naar huis te gaan.

LA I love you! Ik heb echt een top weekend gehad en kan niet wachten om nog eens terug te keren naar de "hills".

Liefs,

  • 08 April 2013 - 11:14

    Moeders:

    Lief kind, wat maak je weer een hoop mee. Leuke en helemaal niet leuke dingen. Genieten dus van alles en van elke dag. Fijn trouwens dat je pas het weer doet. Scheelt toch een hoop gedoe. Al vraag ik me wel af hoe je al je aankopen in vredesnaam naar Nederland wilt vervoeren. Meer dan 2 koffers passen écht niet in mijn autooje. Gelukkig wordt het hier nu ook een beetje lente, al houdt 10 graden nog niet echt over.
    Zal zo al je foto's op je Facebook gaan bekijken. Veel plezier nog in LA en spreek je gauw!
    Dikke kus.

  • 08 April 2013 - 14:38

    Maurice:

    Leuk je avonturen te lezen. Je woorden visualiseren hélemaal je beleving en de foto's maken het haast grijpbaar. Je schrijft leuk. Geniet van je avonturen. Chilll !!! (en dan te bedenken dat ik neven, nichten en tantes heb wonen in LA, Hermosa beach, Las vegas, Louisiana, Gold Coast Australië etc... Allemáál nog ooit te bezoeken!) ... Jij hebt 't allemaal al zo'n beetje in je pocket :) xxx M@us

  • 10 April 2013 - 11:25

    Atiess:

    Liesepiesss!
    Zo leuk hoe je schrijft hoor altijd meteen je stem erbij :))
    Wat heb je het toch slecht daar hè! Geniet er nog maar lekker van en laat dat Aziaten bloed maar is goed stromen maak nog maar heel veel foto's haha xxx ♥

  • 16 April 2013 - 11:12

    Sairoe:

    Lil' Liesie!
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in LA, had eigenlijk ook niet anders verwacht aangezien je de laatste keer dat ik je sprak je non-stop een dikke smile op je gezicht had.
    Die verhhuisplannen van je vind ik top! deste meer reden om héél vaak langs te komen. En mocht je lunchroom niet lopen, kunnen we nog altijd met 'zn 2en bij Hooters solliciteren met die boezem van ons haha.

    Geniet ze daar lieve schat!

    Hele dikke kus en we spreken elkaar snel!
    xxxx Sairoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 23330

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Down under

20 September 2012 - 01 Juni 2013

All American girl.

Landen bezocht: